Profiboxing.cz

Přepnout do PC verze

KOMENTÁŘ Nová doba! De la Hoya s Arumem se milují. Je to dobře pro box?

  • Napsal Antonín Vavrda

Oscar de la Hoya a Bob ArumOscar de la Hoya a Bob ArumPRAHA – Nejen hodně zajímavé dění v ringu nabídly víkendové galavečery v Las Vegas, které uspořádaly dvě největší promotérské společnosti současnosti – Golden Boy Promotions Oscara de la Hoyi a Top Rank Boba Aruma.

DALŠÍ NOVINKY Z RINGU:

V minulosti, když pořádaly obě stáje galavečery ve stejný den a navíc na stejném místě, šlo de facto o demonstraci síly jak jejich, tak televizí, které za nimi stojí (GBP spolupracuje se Showtime, Top Rank s HBO). Jenže tentokrát obě strany využily dlouho dopředu smluvený společný termín v Las Vegas k něčemu jinému.

K demonstraci spolupráce, přátelství!

Po letním konci Richarda Schäfera v Golden Boy se totiž pořádky posledních let začaly měnit. Z alkoholu vyléčený navrátilec de la Hoya našel společnou řeč se svým bývalým promotérem Bobem Arumem a věci nabraly nový směr. Také proto, že mají momentálně jednoho nepřítele.

Vedle Schäfera, který se stáhl zatím alespoň na oko do ústraní, hlavně mocného Ala Haymona. Ten nejenže přišel s novým projektem (zatím se ale příliš nerozjel) boxerských zápasů v ringu hodně podobnému historickému Koloseu, ale především drží v ruce smlouvy s velkou většinou špičkových boxerů a nové a nové další během podzimu podepsal.

Ve své podstatě je tak spolupráce de la Hoyi s Arumem nutností, aby zastavili rozpínavosti Haymona (ten je jen manažerem, nikoliv promotérem, který by organizoval večery). Také proto de la Hoya koketuje s návratem pod hlavičku HBO, čímž by mohl odstartovat dva možné scénáře:

a) studenou válku mezi televizemi, jelikož Showtime má smlouvu s Floydem Mayweatherem, která v sobě ale skrývá už jen dva zápasy. S touto televizí má ale vřelé vztahy právě Schäfer a Haymon. Je otázkou, nakolik tito tři potřebují promotéry k pořádání vlastních večerů. Ostatně i sám Arum nedávno zatím jen HBO zkritizoval, že coby televizní společnost mu více a více fušuje do promotérského řemesla.

b) definitivní otevření boxerského trhu a spolupráci všech silných subjektů. Protože Haymon sice má bojovníky, ale ať se mu to líbí, nebo ne, i se Schäferem, či Ellerbem by neměl takovou sílu, jako má nyní za zády de la Hoyi a nejspíše v blízké budoucnosti také Aruma.

Ono vazby udržované několik desítek let prostě a jednoduše jen tak nenarušíte. Navíc není tajemstvím, že Haymon tancuje se svými aktivitami i smlouvami s boxery na pomyslné hraně podobně jako dříve Don King a že o nějakou velkou publicitu rozhodně nestojí.

Ostatně druhé variantě nahrává několik víkendových událostí.

1) De la Hoya se objevil na tiskové konferenci Top Ranku a dokonce tam měl i několikaminutový proslov.

2) Díky malé vzdálenosti mezi oběma arénami (MGM Grand a Cosmopolitan of Las Vegas) se mohl „Golden Boy" objevit tu v šatně Amira Khana (MGM Grand), tu po boku boxerského barda na zápase Benavidez vs. Herrera (Cosmopolitan of LV), aby vše završil sledováním souboje Khana s Alexanderem.

3) Vzájemné sdílení galerií a výsledků na twitteru i facebooku obou stájí. Možná se to může zdát jako malichernost, v dnešní době, kdy sociální sítě patří mezi důležitý tok informací, to je obrovský krok od obou společností.

Co všechno toto znamená pro fanoušky? Pokud se skutečně naplní výše zmíněný scénář b) tak jen a pouze samá pozitiva. Především v nabitých divizích od pérové do střední váhy to otevírá neskutečné množství skvělých zápasů, o kterých si mohli nechat dosud příznivci jen zdát.

Rok 2015 tak nemusí být jen o několik let očekávaném šlágru Floyda Mayweathera s Mannym Pacquaiem...

Copyright © 2010-2022 Profiboxing.cz

Nahoru PC verze